Direktlänk till inlägg 7 oktober 2016

Fredag te och musik.

Av Lollo - 7 oktober 2016 17:27

Det är galet hur lite som gör mig så tacksam numera och det är väl bra, kanske är sant det där om att nåt gott alltid kommer av det onda? Jag har väl alltid varit en person som uppskattar det lilla men ännu mer nu än kanske då. Nu behövs så lite för att jag ska fyllas av tacksamhet och kärlek till livet.

Idag vaknade jag av att solen tittade in på sidan genom gardinen lite blygt och lilla Wilda hade tagit Dannes säng efter att han hade åkt till jobbet och sov som en söt liten boll vid min sida och jag blir så tacksam rakt igenom hela mig. Kroppen och sinnet är lungt förutom att jag vaknar lite under nätterna/mornarna av hårda tunga hjärtslag som kommer och går och jag vet inte vad dom beror på men jag brukar kunna somna om efter en stund om jag väcks av dom innan det är dags att gå upp , men ibland drömmer man bra skumma drömmar av att vakna och somna om och vakna igen och somna om igen, men det är inget vi behöver gå in på mer just nu va?  .

Men Jag hoppas iallafall bara på att fortsätta få må bättre nu äntligen och på att nu kunna börja ta mig ut mer och påbörja arbetsträning som det är tänkt.

Men Arbetsträning det låter så sjukt i mina öron förlåt men träna på att jobba känns näst intill overkligt för mig och så förnedrande för min redan obefintliga självkänsla men jag tänker byta ut ordet Arbetsträning till något annat, måste bara komma på nåt bra ...men typ Dansa Pausa kanske passar?   hehe !

För Dansa tycker jag ju om även om det var allt för länge sen jag dansade nu och även att pausa ibland är ju nice   . Som nu när jag Pausar och lyssnar på musik och skriver några rader på bloggen... känns bra med pauser nu.

 

Jag försöker även komma över min stora sorg och besvikelse över att vissa människor som jag trodde alltid skulle finnas vid mi sida valde att svika eller "försvinna" från mig när allt var som jobbigast och det gör så ont i mig... men jag försöker hantera det så gott jag kan men det gnager där i mig hela tiden och gör mig så sårbar. Men kanske gör det mig starkare till slut?  Och jag försöker tänka att det kanske inte har med mig att göra ... men då kommer tankar om att det ändå är så det är... men det är ju som det är och man styr ju inte över hur andra är och väljer att vara och göra.

Jag är ju inte heller perfekt och ingen att dömma egentligen men det är bara känslor som kommer över mig... samtidigt så börjar jag förlika mig med lite ensamhet och det känns helt ok att vara i mitt egna sällskap igen som tur är. Sen har Jag har ju mina underbara barn  och några få men goda vänner kvar iallafall och min lillasyster    som alltid finns där, så är enormt tacksam över det!

Målet idag är iallafall en liten kvällsrunda med min Wilda men lite kallare ute nu så skulle behöva en ny härlig vinterjacka känner jag   .

Hoppas ni får en grym fredag!   .

Tack för att ni orkar läsa mina rader. /Lollo 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 28 december 2016 12:27

Inte skrivit på ett tag nu men jag tänkte skriva några rader innan det snart är ett nytt år som har sin början... och på tal om nytt år ,så har Jag så många mål som jag vill nå 2017.  Men dessvärre fortfarande en kropp som inte riktigt är med på note...

Av Lollo - 21 oktober 2016 15:29

Fredag...men min energi är så låg och kroppen känns som ett urvridet lakan efter att ha haft mens och jag blödit alldeles för mycket i vanlig ordning i fyra dagar. Kroppen hinner liksom inte återhämta sig förens det är dags igen. Jag var iallafall ho...

Av Lollo - 4 oktober 2016 20:40

Jag Tränar på och försöker träna hemma ungefär en halvtimme per dag , puh! Jag Tycker att jag mår bättre nu när sköldkörtelmedicinen är ur kroppen men ibland kommer självklart tankar om att börja må dåligt för att jag inte äter medicen längre , su...

Av Lollo - 13 september 2016 17:53

Har inte skrivit på ett tag men nu kände jag för att skriva några rader   ...    Jag har börjat träna hemma ungefär 5 dagar i veckan ca 20-30 min för att stärka ben mage/rygg , köpte också boken Hjärnstark som säger att hjärnan läker av träning s...

Av Lollo - 8 augusti 2016 20:40

Vad hände liksom? Vad hände med känslan man hade inombords av att klara allt mer därtill och känslan av att vara odödlig? Vart tog den vägen? Plötsligt ersattes den av rädslor man aldrig haft eller ens haft en tanke på och det är dom jag nu får möta ...

Ovido - Quiz & Flashcards