Direktlänk till inlägg 19 maj 2016

Love Me Badder!

Av Lollo - 19 maj 2016 14:02

Lyssnar just nu på Elliphant -Love me Badder på repeat , en grym låt btw   och så dricker jag en latte Så för stunden känns livet helt ok. Men nu har jag varit yr eller "snurrig" till och från i tre dagar, vet inte om det är hormonellt eller vad det beror på? Men det är ganska obehagligt att inte ha kontroll över sin kropp, Suck! 

Jag blir så frustrerad ... pallar inte. Men what to do liksom? Så även denna dag har mestadels spenderats i soffan men jag försöker tänka positivt mellan lite ledsna och lite "tänk om" tankar som pluppar upp såklart... och så den där väntan på att få ångest över hela skiten också ... men en dag i taget var det.  Och Inte har jag börjat skriva på nån bok heller det är liksom som att energin inte finns ... hela jag är på paus tror jag   ... eller nåt. 

Fick ny tid till ks idag iallafall och fick btw förut prata med en väldigt empatisk receptionist när jag ringde sent återbud i tisdags och idag kom en ny tid som utlovat. Så jag ska dit om två veckor istället. Jag vill ju verkligen veta om det kan vara porfyri jag har ... men jag är samtidigt livrädd som jag har sagt tidigare och att läkarna inte ska kolla ordentligt då DNAprov kostar mycket. Men jag tror att jag trots allt skulle må bättre av att få veta i det stora hela för då kanske man kan få möjlighet att må som en människa igen vilket vore trevligt ... men vi får se hur allt blir. Jag skulle egentligen vilja gå upp och rensa min garderob som jag velat göra i flera dagar nu men inte orkat och plocka fram sommarkläder osv., men vi får se om jag är piggare imorgon och kan ta tag i det där då istället ... Jag ska nog läsa en bok och samla på mig lite inspo på den fronten istället idag. Men som sagt man får se vad det blir, kanske blir en duracellkanin av min latte om en stund?     Hoppas!   

Och  jag Hoppas att ni har en härlig torsdag, solen tittar ju fram ganska mycket idag här  iallafall   . /Lollo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 28 december 2016 12:27

Inte skrivit på ett tag nu men jag tänkte skriva några rader innan det snart är ett nytt år som har sin början... och på tal om nytt år ,så har Jag så många mål som jag vill nå 2017.  Men dessvärre fortfarande en kropp som inte riktigt är med på note...

Av Lollo - 21 oktober 2016 15:29

Fredag...men min energi är så låg och kroppen känns som ett urvridet lakan efter att ha haft mens och jag blödit alldeles för mycket i vanlig ordning i fyra dagar. Kroppen hinner liksom inte återhämta sig förens det är dags igen. Jag var iallafall ho...

Av Lollo - 7 oktober 2016 17:27

Det är galet hur lite som gör mig så tacksam numera och det är väl bra, kanske är sant det där om att nåt gott alltid kommer av det onda? Jag har väl alltid varit en person som uppskattar det lilla men ännu mer nu än kanske då. Nu behövs så lite för ...

Av Lollo - 4 oktober 2016 20:40

Jag Tränar på och försöker träna hemma ungefär en halvtimme per dag , puh! Jag Tycker att jag mår bättre nu när sköldkörtelmedicinen är ur kroppen men ibland kommer självklart tankar om att börja må dåligt för att jag inte äter medicen längre , su...

Av Lollo - 13 september 2016 17:53

Har inte skrivit på ett tag men nu kände jag för att skriva några rader   ...    Jag har börjat träna hemma ungefär 5 dagar i veckan ca 20-30 min för att stärka ben mage/rygg , köpte också boken Hjärnstark som säger att hjärnan läker av träning s...

Ovido - Quiz & Flashcards