Direktlänk till inlägg 15 juli 2016

självinsikt...

Av Lollo - 15 juli 2016 15:36

Länge sen jag skrev något i min lilla blogg nu men det har varit lite mycket och jag blev ju ärligt talat så trött på mig själv och mina rader om mitt just nu röriga liv, så till den grad att jag typ blev illamående på mig själv väldigt jobbigt läge liksom  ... men men. Tur att man har lite självinsikt ändå, men synd att den inte visar sig när känslorna inuti river tag i mig när jag blir sårad och blir som ett öppet sår, nackdelen med att vara en känslomänniska rakt igenom!! ... Jag känner för mycket!! 

Men samtidigt livet är väl inte alltid en dans på rosor för nån? Eller? 

Det finns så mycket jag skulle vilja skriva för jag har så många frågor jag skulle vilja ha svar på av nån som vet, då jag känner mig vilsen i livet just nu.

Men det blir inget mer blottande av det allra innersta mer här nu. Men En av mina rädslor är min enorma sårbarhet och känslan av att inte räcka till, att inte vara älskvärd nog. Att vara Utbytbar/ bli Övergiven? Jag vill inte gå med på den tanken och samtidigt vet jag ju att verkligheten är något helt annat. Jag undrar om jag hade varit mindre sårbar om min pappa hade funnits vid min sida genom livet eller om mina första kärlekar inte sårat mig så djupt? (känslomänniska bläää), men det kommer jag ju aldrig att få veta och Jag är ju jag så det hade nog varit samma sak. Tankar... Känslor... Liv...

Nej , Nu måste Jag bara lyckas hitta min styrka i mig själv igen och lita på att kroppen bär mig nu när järnbristen är under kontroll ,hitta ett jobb, stå på egna ben. Tro på mig själv. Tro på att jag klarar mig genom livet oavsett hinder. Tro på att jag är bra som jag är. Tro på att jag snart är stark i mig själv igen.

Låter så enkelt... gäller bara att börja Tro det på riktigt också  . 

Men Att inte ha ett jobb tär på mig och det gör att jag mår sämre blir en ond cirkel, så jag hoppas verkligen att jag hittar ett jobb till hösten som jag trivs med. 

Mina mål tills dess är att träna upp min kropp så att den förhoppningsvis blir starkare och börja ta mig ut mer  .  Jag ska på tal om att träna upp min kropp strax gå upp och träna ett hemmapass    , härlig fredag på er! 

/Lollo


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 28 december 2016 12:27

Inte skrivit på ett tag nu men jag tänkte skriva några rader innan det snart är ett nytt år som har sin början... och på tal om nytt år ,så har Jag så många mål som jag vill nå 2017.  Men dessvärre fortfarande en kropp som inte riktigt är med på note...

Av Lollo - 21 oktober 2016 15:29

Fredag...men min energi är så låg och kroppen känns som ett urvridet lakan efter att ha haft mens och jag blödit alldeles för mycket i vanlig ordning i fyra dagar. Kroppen hinner liksom inte återhämta sig förens det är dags igen. Jag var iallafall ho...

Av Lollo - 7 oktober 2016 17:27

Det är galet hur lite som gör mig så tacksam numera och det är väl bra, kanske är sant det där om att nåt gott alltid kommer av det onda? Jag har väl alltid varit en person som uppskattar det lilla men ännu mer nu än kanske då. Nu behövs så lite för ...

Av Lollo - 4 oktober 2016 20:40

Jag Tränar på och försöker träna hemma ungefär en halvtimme per dag , puh! Jag Tycker att jag mår bättre nu när sköldkörtelmedicinen är ur kroppen men ibland kommer självklart tankar om att börja må dåligt för att jag inte äter medicen längre , su...

Av Lollo - 13 september 2016 17:53

Har inte skrivit på ett tag men nu kände jag för att skriva några rader   ...    Jag har börjat träna hemma ungefär 5 dagar i veckan ca 20-30 min för att stärka ben mage/rygg , köpte också boken Hjärnstark som säger att hjärnan läker av träning s...

Ovido - Quiz & Flashcards