Direktlänk till inlägg 21 maj 2016

Du fattas mig fortfarande men du finns alltid kvar ändå.

Av Lollo - 21 maj 2016 14:37

Läste ut en bok igår  "Kanske Imorgon" heter den och den är skriven av Felicia Welander, en mycket bra bok. Men Den berörde mig djupt då den påminde om en vänskap som var i princip likadan fast på ett litet annat vis men vi bodde i samma hus och vi hittade vänskapen och ett band som jag alltid kommer bära med mig.

Yvonne har för alltid en stor plats i mitt hjärta och hon fattas mig fortfarande precis lika mycket idag som igår. Vi skrattade och grät tillsammans och skrattade så att vi grät. Hennes ivriga sätt kunde ibland krocka med mitt lite mer "manjana tänk" som jag har då och då  men i slutändan på ett bra sätt "opposite attracts", så vi var liksom. Jag såg  upp till henne och hennes enorma styrka, ja hon var helt underbar som person bara, det var hon verkligen. 

Så jag minns verkligen känslan än idag när hon sa att Cancern var tillbaka efter att hon hade kämpat på som den starkaste människa jag någonsin mött och blivit nästintill friskförklarad och hur glada vi hade varit över det, men så var den tillbaka igen. Jag minns hur jag fullkomligt gick i bitar och paniken jag kände över att kanske förlora henne. Och trots att vi sa att allt skulle ordna sig så blev det inte så. Jag ångrar än idag att vi inte gick till den där irlänska puben som vi hade pratat om att tidigare besöka tillsammans och som hon så gärna ville...Varför gick vi inte dit tidigare när tiden fanns? Jag ångrade att jag inte hade funnits där mer för henne tänk om jag hade kunnat gjort något mer.

Men jag tror att hon vet hur mycket hon betyder för mig och hur jag ofta ber henne att ge mig lite av hennes styrka än idag, det tror jag att hon vet.

Det känns så iallafall och jag är bara så tacksam över att ha fått ha henne i mitt liv trots att hon fattas mig nu, för det är ganska få människor som jag ser upp till men hon var en av dom. Lite av en ledstjärna i mörkret och som en blixt från en klar himmel... så var hon! 

Så många roliga minnen. 

 

Men iallafall på tal om boken igen så försöker jag läsa lite böcker nu för att hitta mitt egna skrivsätt så att jag kan påbörja boken som jag vill skriva. Måste ta tag i det där nu och bestämma mig för att skriva skriva skriva... det kan ju gå. 

 

Hoppas ni får en härlig Lördag! Tack för att ni läser mina rader det betyder att jag finns! /Lollo

 

 

 
 
Ingen bild

Marie Skogström

22 maj 2016 20:39

Fint du skriver om mamma <3 så roligt att hon hade sån vän i dig. Tyvärr var hon aldrig friskförklarad från sin cancer (det måste det gå fem år utan symtom innan man blir). Hon opererades på skärtorsdagen, fick cytostatika hela sommaren, fick tillbaka sin cancer ett år efter debut och dog på sommaren så från hon fick besked tills hon dog var det bara 1½ år emellan. Hon saknas mig varje dag <3 hon var den bästa av mammor så jag kan tänka mig hon var den bästa av vänner också <3 jag är övertygad om att hon sänder styrka till dig <3

Lollo

22 maj 2016 22:31

Tack :).
Nej men hon var väl cancerfri en period? Så mindes jag det iaf eller så ville hon inte berätta sanningen för mig? Hon kunde ju vara lite så för att hon inte ville att man skulle oroa sig. Ja det gick ju så fort sen det minns jag :( ,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 28 december 2016 12:27

Inte skrivit på ett tag nu men jag tänkte skriva några rader innan det snart är ett nytt år som har sin början... och på tal om nytt år ,så har Jag så många mål som jag vill nå 2017.  Men dessvärre fortfarande en kropp som inte riktigt är med på note...

Av Lollo - 21 oktober 2016 15:29

Fredag...men min energi är så låg och kroppen känns som ett urvridet lakan efter att ha haft mens och jag blödit alldeles för mycket i vanlig ordning i fyra dagar. Kroppen hinner liksom inte återhämta sig förens det är dags igen. Jag var iallafall ho...

Av Lollo - 7 oktober 2016 17:27

Det är galet hur lite som gör mig så tacksam numera och det är väl bra, kanske är sant det där om att nåt gott alltid kommer av det onda? Jag har väl alltid varit en person som uppskattar det lilla men ännu mer nu än kanske då. Nu behövs så lite för ...

Av Lollo - 4 oktober 2016 20:40

Jag Tränar på och försöker träna hemma ungefär en halvtimme per dag , puh! Jag Tycker att jag mår bättre nu när sköldkörtelmedicinen är ur kroppen men ibland kommer självklart tankar om att börja må dåligt för att jag inte äter medicen längre , su...

Av Lollo - 13 september 2016 17:53

Har inte skrivit på ett tag men nu kände jag för att skriva några rader   ...    Jag har börjat träna hemma ungefär 5 dagar i veckan ca 20-30 min för att stärka ben mage/rygg , köpte också boken Hjärnstark som säger att hjärnan läker av träning s...

Ovido - Quiz & Flashcards