Direktlänk till inlägg 4 oktober 2016

Små mål som är stora steg.

Av Lollo - 4 oktober 2016 20:40

Jag Tränar på och försöker träna hemma ungefär en halvtimme per dag , puh!

Jag Tycker att jag mår bättre nu när sköldkörtelmedicinen är ur kroppen men ibland kommer självklart tankar om att börja må dåligt för att jag inte äter medicen längre , suck!! Jag vet ju att mina värden nu ligger ok så måste släppa hur jag mådde då  och fokusera på nuet. Men oj så lätt det är att hamna i det förflutna fast man försöker tänka att nu är nu och då var då... så frustrerande! 

Jag sa till min läkare sist att jag tror att jag lät mig själv må alldeles för dåligt alldeles för länge och att det är därför jag nu har kvar rädslan för att må så igen... och hon sa att det var hon övertygad om att det var så och att Järnbristen var en stor orsak. 

Men jag sätter upp små mål nu hela tiden och liksom testar hur det går och än så länge har det gått bra förutom att det tar enormt med energi att gå och vänta på Katastrofer    ... men jag hoppas på att snart bli mig själv igen och jag är så tacksam så länge jag får må som jag gör nu ändå förutom känslan att inte klara ett skit då hahaha den får gärna lämna min kropp. Jag längtar tills jag kan göra allt jag vill igen.

Men Jag tog nyss en liten kvällsrunda med Wilda och det gick bra trots lite stress i huvudet om vad som skulle kunna hända och känsla av snubbliga fötter  ... men hade musik i öronen som störde tankarna hur bra är det liksom? Musik är medicin för själen! Nu ska jag dra upp och slänga mig i sängen med en kopp te och titta på tv. /Lollo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 28 december 2016 12:27

Inte skrivit på ett tag nu men jag tänkte skriva några rader innan det snart är ett nytt år som har sin början... och på tal om nytt år ,så har Jag så många mål som jag vill nå 2017.  Men dessvärre fortfarande en kropp som inte riktigt är med på note...

Av Lollo - 21 oktober 2016 15:29

Fredag...men min energi är så låg och kroppen känns som ett urvridet lakan efter att ha haft mens och jag blödit alldeles för mycket i vanlig ordning i fyra dagar. Kroppen hinner liksom inte återhämta sig förens det är dags igen. Jag var iallafall ho...

Av Lollo - 7 oktober 2016 17:27

Det är galet hur lite som gör mig så tacksam numera och det är väl bra, kanske är sant det där om att nåt gott alltid kommer av det onda? Jag har väl alltid varit en person som uppskattar det lilla men ännu mer nu än kanske då. Nu behövs så lite för ...

Av Lollo - 13 september 2016 17:53

Har inte skrivit på ett tag men nu kände jag för att skriva några rader   ...    Jag har börjat träna hemma ungefär 5 dagar i veckan ca 20-30 min för att stärka ben mage/rygg , köpte också boken Hjärnstark som säger att hjärnan läker av träning s...

Av Lollo - 8 augusti 2016 20:40

Vad hände liksom? Vad hände med känslan man hade inombords av att klara allt mer därtill och känslan av att vara odödlig? Vart tog den vägen? Plötsligt ersattes den av rädslor man aldrig haft eller ens haft en tanke på och det är dom jag nu får möta ...

Ovido - Quiz & Flashcards